انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...
انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...

یا مسئولیت نگیرید یا پاسخگو باشید!

قربانی شدن اثری دیگر از میراث فرهنگی مان در 22 اذرماه، موج جدیدی در انسجام و هم افزایی جوانان فعال و دغدغه مند روستای یزدل به راه انداخت. متاثر از این موج و جهت انجام مسئولیت و به فراموشی سپرده نشدن حقایق تلخ، کانال انقلاب یزدل، بازخوانی سابقه و ریشه های این نوع بی مبالاتی ها را در دست اقدام قرار داد و تدوین سلسله مطالبی تحت عنوان " تفکری سابقه دار  " و انتشار ان به صورت هفتگی در پنجشنبه شب ها را اغاز نمود. سلسله مطالبی که قرار بود به بررسی دقیق طرح های روستا و نحوه هزینه کرد و اولویت گذاری انها بپردازد.

 
با انتشار دو مطلب از این مجموعه مطالب، طبق مشورت های رسیده دوستان و بنابر "برخی مصلحت های" در نظر گرفته شده در سطح روستا، تصمیم بر عدم انتشار مابقی این متون گرفته شده است.


با این وجود، لیستی از موضوعاتی که بنا بود به صورت هفتگی منتشر شود در ادامه می اید. به استثنای دو مورد ابتدایی که منتشر شده است، 10 مورد دیگر، کلیتی است از مطالبی که در دست انتشار بود:

1. تخریب اثار، تفکری سابقه دار

2. گلزار شهدا، معنویت از دست رفته

3. مسئله عدم تعیین و ثبت حوزه استحفاظی روستا در پی جدایی شهرستان اران و بیدگل از کاشان و تصرف غیرقانونی اراضی یزدل توسط محمداباد و عدم ساخت شهرک جدید محمد اباد در امتداد جاده منتهی به نصراباد

4. فروش مجدد و دلالی در زمین های محدود و ارزشمند شهرک، منطق قیمت گذاری و نحوه تنظیم ائین نامه ها و اسناد واگذاری این زمین ها

5. منطق ساخت کتابخانه در روستای 2500 نفری و نابودی بودجه روستا و بیت المال(مجموع هزینه های این طرح به تفکیک منبع، رسما اعلام نشده است)

6. حواشی مربوط به اسفالت روستا و اهمال در بستن قرارداد و هفت برابر شدن قیمت اسفالت

7. ابتدا اسفالت و سپس تعویض لوله های فرسوده اب و خسارات ده ها میلیونی ناشی از لکه گیری های مجدد

8. ساخت سد سنگی با هزینه 105 میلیون تومان، به جای حفر گودال و ساخت سیل بند خاکی و ضایع کردن بودجه بیت المال

9. مسئله نماد شهری و ساخت یک تکه سنگ و اب نما جنب بانک کشاورزی

10. ساخت دفتر مستقل دهیاری، 60 میلیون تومان به انضمام زمین مربوطه

11. شناژ ریزی سالن ورزشی در زمین های ورزشی فوتبال و ساخت سالن های ورزشی دیگر در زمین های مدرسه ارشاد و پایگاه بسیج

12. بی برنامگی و بی توجهی به عرصه های فرهنگی اجتماعی علمی و حاشیه سازی و تبعیض در رابطه با مسائل مربوط به مساجد روستا


نکته پایانی اینکه اگر به شما به عنوان یک مسئول 1 میلیارد تومان بودجه بدهند، بالاخره شما ان 1 میلیارد را صرف طرح ها و برنامه هایی خواهید کرد و طبیعتا پول دریافتی را اتش نخواهید زد. با این شرایط، سوال این است که، این شد برنامه ریزی و حفظ و حراست از بودجه روستا و پول بیت المال؟ این شد اولویت گذاری و ایده سازی برای پیشبرد مادی و معنوی روستا؟!

 7 بهمن 95

@yazdel_Revolution

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.