انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...
انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...

سهل انگاری ۱۰ ساله هیئت امنا، وضعیت بنای امامزاده را به اینجا رسانده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کاشان اول، عضو شورای روستای یزدل در گفتگو با کاشان اول از بی تدبیری هیئت امنای امامزاده بی بی زینب(س) در مرمت گلدسته های تاریخی امامزاده که در عمل منجر به تخریب آن شده، انتقاد کرد.

مرتضی قاری با اشاره به قدمت ۵۰۰ ساله این گلدسته ها افزود: کارگران، کاشی های قالبی دست‌ساز گلدسته را که بیش از ۳۰۰ سال در مقابل سرما و گرما و برف و باران و آفتاب مقاومت کرده است، با کمپرسور از آن جدا می کنند تا با کاشی های طرح جدید جایگزین شود


متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب... 

 

وی با تأکید بر اینکه فعلا پیشرفت کار را با مراجعه به اداره میراث فرهنگی متوقف کرده ایم، خاطرنشان کرد: مهندسان میراث فرهنگی آران و بیدگل هم از این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرده اند.

این عضو شورای یزدل در ادامه گفت: این اداره طی نامه ای اجرای عملیات مرمتی را براساس طرح و الگوی اصلی معماری سنتی و طبق اصول و ضوابط مرمتی میراث فرهنگی بلامانع دانسته است، اما نه اینکه کاشی ها را با کمپرسور بکنند که به سبب استحکام این کاشی های تاریخی، حتی با کمپرسور هم به راحتی جدا نمی شود!


قاری مدعی شد سهل انگاری هیئت امنا در این ۱۰ سال اخیر که از ابتدا اقدام به مرمت اصولی نکرده اند باعث شده وضعیت بنای امامزاده به اینجا برسد.

وی ضمن ابراز تأسف از اقدامات هیئت امنای امامزاده بی بی زینب یزدل افزود: هیئت امنا چند سال است تغییراتی نظیر بازسازی راه‌پله ها و… در ساختمان امامزاده داده که با معماری تاریخی بنا همخوانی ندارد و اداره اوقاف هم با آن موافق نیست.


فرمانده سابق پایگاه بسیج یزدل در پایان ضمن یادآوری اینکه تخریب گلدسته با پیگیری انجمن دوستداران میراث فرهنگی، شورا و دهیاری یزدل، توسط اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل متوقف گردیده تصریح کرد: نظارت بر امور روستا، یکی از وظایف قانونی شوراست و هم اکنون درخواست اطلاع رسانی و ارائه راهکار جهت جلوگیری از ضررهای بیشتر را از رسانه کاشان اول داریم.

kashan1.ir/9617
dana.ir/978150

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.