انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...
انقلاب یزدل

انقلاب یزدل

محفلی برای جوانان روستای یزدل...

گلزار شهدا، معنویت از دست رفته



همه ماجرا از سال 81 شروع شد. با تصویب ایین نامه ای تحت عنوان "ترویج فرهنگ ایثار و شهادت" در هیئت وزیران دولت وقت، مقدمات برنامه ای در حال انجام بود که سال های سال، شهر های مختلف ایران را درنوردید و بالاخره در بی خبری همه مردم به یزدل رسید.

متن کامل یادداشت در ادامه مطلب...  

این ایین نامه که براساس یکی از بند های ماده 159 قانون برنامه سوم توسعه تنظیم شده بود، برنامه های مورد نظر را به این ترتیب ذکر کرده است: "حفظ و نگهداری و ساماندهی امور گلزارهای شهدا و دفاتر و واحد های فرهنگی دفاع مقدس از طریق عمران و ابادی، تکمیل شناسنامه فرهنگی، ثبت نشان ویژه بر روی نقشه های جغرافیایی و تابلو های شهری و بین شهری و ایجاد واحد های فرهنگی در محل گلزارها"(مطالعات تکمیلی در لینک زیر).


در این طرح که امروز با عنوان های مختلفی مانند "بهسازی، یکسان سازی" و... از ان یاد میشود؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شهرداری های کشور، سامان بخشی گلزارها و قبور شهدایی را در دستور کار قرار داد که از نظر عمرانی و شکلی دچار مشکل بودند نه گلزارهایی نظیر گلزار شهدای روستای یزدل که در نوع خود از زیباترین و معنوی ترین ها بود!


اگر حافظه تان یاری نمیدهد در جریان باشید که مجموعا 30 میلیون تومان پول بیت المال و بودجه این روستا به اسم ساماندهی گلزار شهدا مصرف شد و اخرالامر ماییم و میراث بر باد رفته.


یک روستا مگر چقدر اماکن و آثار مادی و معنوی میتواند داشته باشد که به جای حفظ و صیانت، اینگونه به تاریخ سپرده شوند؟ ایا این کارها ناشی از بی خبری است؟ بانیان و مسببان این کار چه پاسخی دارند؟


متاسفانه نتیجه بی توجهی دیروز جامعه، در ورژن جدید خود کار را به گلدسته امامزاده رسانده و با این اوضاع، فردا روز سر از جای دیگری در خواهد اورد. دیروز در شورای دور سوم و امروز در هیئت امنای امامزاده و فردا... .

اما همان طور که قبلا نیز گفته شد، زمانه زمانه ی دگری است.

 23 دی 95

#تفکریـسابقهـدار 


مطالعات تکمیلی در لینک زیر:

shohadayeiran.com/fa/news/67706

بازنشر این یادداشت در دیگر سایت ها:
khatabshekan.ir/41870
dana.ir/1058374
Revolution_yazdel@

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.